tisdag 25 augusti 2015

Jag tror vi behöver sådana ord ibland. Och en liten Kjell i vår ficka som hejar på


Jag redigerar bilder och lyssnar på sommarprat.
Det är en bra kombo det där.
Och det har avverkats en hel del röster faktiskt.
Tjugotre får jag det till.
Plus tre till som jag gett en chans, men inte orkat lyssna färdigt på.
Sen finns det de jag som jag lyssnat på två gånger.
Bara för att jag vill. Bara för att det är så klokt och inspirerande.

Som Kjell till exempel. Enhager.
Med hans positiva tänk och bejakande.
Med jämförelser som att se sig själv som ett aktiebolag.
Eller varför man blir så irriterad när barnen kommer sent i säng?
Att försöka finna lösningar istället för att grotta in sig problem
"Det man fokuserar på, växer i livet.
Om man fokuserar på minus och problem, så blir det problem...
Om man fokuserar på plus och på det som är bra, så blir det ännu bättre!"

Jag tror vi behöver sådana ord ibland. Och en liten Kjell i vår ficka som hejar på.
Som gör det "omöjliga" möjligt.

Amen

1 kommentar:

Gottegrisen sa...

Jag vet att man blir irriterad om barnen kommer för sent i säng, men om du inte hade blivit irriterad... Hur hade det blivit då? :D