tisdag 15 mars 2016

Det är dags att göra det officiellt



Den välbekanta bastuvärmen och dess doft slår emot mig.
Den är så efterlängtad och så välkommen och det spritter i hela min kropp.
Det är dags för årets första riktiga mellis i uterummet.
Utan en extra fleece, filt eller jacka på.
Bara skönt rumsvarmt, som en enda förlängning av köket.

Vi festar till det. 
Firar.
Långt utanför, någon som helst kostpolicy.
Vi brassar till Leilas American pancakes.
Och jag som bara tänkt göda ungarna med dessa, 
råkar trycka i mig minst lika många själv.
Bara för att det är så rackarns gott!

För hey!
 Jag tror det är dags att göra det officiellt.
Att våren kommit på riktigt nu.
Att körsbärskvistarna står i blom
Och att vi äntligen har tjugofem kvadrat mer att röra oss på.

Amen




1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Låter härligt att kunna sitta där i uterummet och äta såna godsaker. Kram Suss