tisdag 29 mars 2016

Nånstans visste jag att de skulle komma till användning


Det kan vara så att jag hade tänkt åstadkomma nåt bra och nyttigt den här påskhelgen.
Som t ex att röja i trädgården, städa huset ordentligt eller gå loss på garderoberna.
Det kan också vara så att det inte alls blev av.
Att jag kom av mig helt, nånstans på vägen.
Och la en förfärlig massa timmar på att baka bullar som blev ojämnt gräddade, lite för vulkanliknande och inte ett dugg like a "Hela-Sverige-bakar-style."
Ganska fula med andra ord.

Men nånstans visste jag att de där bullarna skulle komma till användning, en vacker dag.
Som idag när man har fyra fikasugna ungar med sig hem.
Och som absolut vill premiäräta ute på trädäcket.

Jag menar solskensbullar en solskenstisdag -
hur fel kan det bli?

1 kommentar:

bokhyllan sa...

Hej,
ser mycket smarriga ut! Önskar jag var bättre på bakning och sånt :)
Trevlig helg!