tisdag 1 mars 2016

Förändring pågår


Det är skönt att kunna hälsa mars välkommen
 och skuffa undan februari för den här gången.
Februari har aldrig varit min favoritmånad. Inte januari heller för den delen.
Även om jag, med facit i handen, det här året föredrar den förstnämda.
Men iallafall - mars - ny månad, nya möjligheter.

Jag försöker vara lite hälsosammare. 
Sova mera (heard it before?) och sockerhamstra min kropp lite mindre.
Det första går rackarens inte bra alltså.
Det andra går väldigt svajigt.
Eller första veckan gick bra på vardagarna (it´s all I´m asking for).
Andra veckan gick också bra. Om man bortser från två nutellasemlor, en vanlig semla,
 tre mud cakes, en bit morotskaka, tvåhundra gram choklad, en cola, 
några glas proviva och en tre-fyra latte med socker. 
(Det.gick.f-n.inte.alls.bra)
Och säkert något mer som jag förträngt med min sockerinbäddade hjärna.
Det är inte bra alltså, med dom mängderna.
Det stressar min kropp och vissa dagar tror jag mig förstå hur barn med ADHD känner sig.
Min kropp är orolig och stressad och inte alls rolig att ha att göra med.

Så nya livet alltså.
Mer sömn. Och mindre socker.
Förändring pågår....


1 kommentar:

Gottegrisen sa...

Det där jäkla sockret!!! Jag tog mig ju ur mitt beroende för tre år sedan och har lyckats hålla mig borta från den drogen. För några veckor sedan trillade jag dit igen :( Det är så svårt att låta bli det!