lördag 26 mars 2016

När det äntligen är dags för en "surviver" att ta farväl


Det är nära nu.
Sommartiden.
Jo men jag blir smått jetlaggad av sånt där.
Av att ställa om. Och vrida fram.
Det tar några dagar innan jag är på banan igen.
Men.det.är.så.värt.det!

Ännu en gång har jag överlevt vintertid.
Överlevt mörka morgnar och mörka kvällar.
Influensan from hell och oron när min barn är sjuka.
Jag har överlevt femhundratjugotre läkarbesök.
Iallafall känns dom så många, även om de bara är arton.
Jag har överlevt att inte kunna springa på kvällarna.
Och att vinterskorna gett mig en evighetslång inflammation i foten.
Jag har överlevt månader av oro för magbaciller.

Jag säger inte att allt löser sig för att vi ställer fram klockan en timme.
Och att alla monster under sängen försvinner.
Jag säger bara att jag har överlevt ännu en vintertid.
Och att jag välkomnar sommartiden med öppna armar.

Amen.

1 kommentar:

Onlyfemale.se sa...

Instämmer! Gud så skön det ska bli med lite vårvärme och sommartid!

Glad påsk!