onsdag 9 mars 2016

Trasig inuti


Det går sådär med hälsans år.
Jag hade ju liksom stora planer för mig och mitt sunda liv 2016.
De stora planerna är fortfarande kvar.
De tar bara lite längre tid att komma igång med.

Det blir snart en evig klagomur, den här bloggen.
Med influensor, spikar i fötterna och så lite tandvärk på det.
Why not liksom?
Jag som bara hört talas om dess jävliga smärta förut,
förstår nu att tandvärk inte är nåt att leka med.
Inte som förlossningsont, men ONT!
Som att man känner sig trasig inuti.
och att nån vill en väldigt illa.
Så om någon undrar, så är det det jag sysslat med de senaste dygnen.
Knaprat Ipren. Åkt fram-och-tillbaka-till-tandläkaren-i-stan-några-gånger.
Tagit djupa andetag och tyckt synd om mig själv.
(och tryckt i mig två mud cakes på en onsdag.)
Men nu hoppas jag att vi hittat "tandroten" till det onda och att allt bara blir bättre.

#vidgottmod
Amen.



Inga kommentarer: