torsdag 23 juni 2016

Att bara vara hemmafru?


Idag har jag gjort frukost.
Och plockat blåklint.

Jag har handlat midsommarmat.
Handlat öl som jag själv inte ska dricka.
Och bakat "minitårtor".

Jag har bakat kavring.
Och knäckebröd.
Rensat femton liter jordgubbar.
Och gjort sylt på fyra av dom.

Jag har letat smutstvätt i hela huset.
Och kört tre maskiner.
Hängt upp en av dom.
Och bytt handdukar på toan.

Jag har lagat lunch.
Och haft kompisar till barnen här.
Kört tre diskmaskinsladdningar.
Och plockat ur lika många.

Jag har varit hos tandläkaren med Big Bro.
Och pratat tre gånger i telefon med midsommarvärdinnan.
Jag har gjort färdigt höstens schema.
Och mailat ut ett långt mail om ovanstående.

Jag har vattnat blommorna därute.
Helt i onödan eftersom åskovädret kom.
Jag har hittat en gammal jordgubbe på Big Bros rum.
Och sett spår av fler uppätna på toaletten intill.

Jag har tänkt åka till återvinningen.
Men inte hunnit.

Jag har inte varit på jobbet.
Inte haft nån lunchrast.
Och ännu inte tittat på tv.

Jag har bara varit hemmafru.
Och gjort sånt som inte räknas.

Eller?

2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Nej just det, bara det vanliga där hemma! Idag var jag tvungen att bryta ihop en stund när jag efter 2 timmars fix och plock fortfarande inte kommit iväg till lekdaten...

Fru Sederblad sa...

Ja, men se där. Då vet du hur jag har det om dagarna ;-)...