måndag 20 juni 2016

En glad överraskning

När barnen var minisar på riktigt, hängde vi här en del.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände.
Om vi tröttnade?
 Eller om vi helt enkelt inte tyckte det var värt pengarna längre?
Eller om det kanske var en kombination.

Så det ska erkännas att jag, till en början,
var något halvskeptisk till min väninnas idé om att hänga med på tur idag.
Fast så här i efterhand gillar ja't.
Både idén OCH Skånes Djurpark.
Och sällskapet förstås!

Jag kan inte sätta fingret på vad som var bäst.
Men jag tror att uppfräschningen i parken och
barnens möjligheter att delta på ett nytt sätt, imponerade på mig.
Att barnen fick ge hjortarna mat, var en riktig hit!
Och kanske fick fågelshowen ett litet plus.
 Den som mamma min pratade så varmt om igår.

 



Men om man frågar Big Bro så var det nog traktorturen i Fåret Shauns nyöppnade land, som var bäst.






Och om man frågar lil'sis, så blev hon alldeles kär och betagen i de nästintill nyfödda små lammen, 
med sina stappliga ben.
Och nej snäckan, vi kan inte få plats med ett lamm där hemma.
Och ja, de växer och blir galet mycket större....


Men nöjda var vi alla i varje fall.
Och trötta.
Och innan det bar hemåt igen, beslöt vi oss för att uppgradera till varsitt årskort.
För hit, måste vi snart åka igen.



Inga kommentarer: