söndag 12 juni 2016

När man får göra nåt man länge velat

Vi är ute på böljan blå.
Nånstans mellan ett kallbadhus och en Öresundsbro guppar vi runt.
Moana är sjysst och lånar ut sina brädor.
Och Nellie, yogaqueenen, är sjysst och visar oss how-to-do.

Det är en av mina två i-want-to-do-grejer-2016.
Nåt jag nyfiket suktat efter.
Man kan ju misstänka att yogan inte är lika enkelt som på land.
Men utmaning lockar.
Och det senaste året har jag knappast varit rädd för kallt vatten.
Ifall man skulle plumsa.



Men plumsar - det gör jag inte.
Även om jag inte ser så värst graciös ut.
Och fast jag inte klarar det fullt ut nu första gången,
så är jag så himla glad att jag fått prova.
För det är verkligen en upplevelse jag inte vill vara utan.
Och ni vet, övning ger färdighet.

  
                                                                                                             (Bilderna är lånade av https://moanamalmo.se)

En timme går rackarns fort.
Och snart kommer Moana med några paddlar till oss....
Jag får göra d.e.t!
Ställa mig med stadiga ben och glida fram över det blå.
Känna mig som Jesus som går på vattnet.
Och hur friheten växer.
Det där måste jag verkligen göra fler gånger.
Hänga hos Moana. Och gå på vattnet..

Och om nån är sugenpå å testa nya yogatrenden ska ni passa på när Nellie är här.

Sat Nam.






2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt det ser ut. Så kul

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag svävar fortfarande på moln. Kan inte fatta att detta numera är en del av mitt jobb...!