tisdag 21 juni 2016

Yoga i jordgubbslandet

Det är internationella yogadagen.
Och få saker frestar mig så mycket som utomhusyogan deluxe i Pildammsparken.
Fast idag får vi inte ihop det.
Så det blir mer stående hunden i jordgubbsstycket.
I skiftande väder. Mest regn. Faktiskt.
Men vi har sommarlov och jag struntar mest i nederbörden.
Som upphör så fort vi plockat färdigt.
(Jodå, lång näsa på den)


För vi har sommarledigt!
Och jag känner att jag landat.
Jag älskar livet lite extra då.
Jag älskar att sitta i lotusställning på trädäcket och rensa jordgubbar.
Jag älskar barnens glada miner när de bjuds på jordgubbar med grädde.
Jag älskar att slippa passa tider,
och möta dagen som den är.
Och jag älskar energin som kommit tillbaka mig.

Det är nåt meditativt i sig.
Att få vara i stillhet en stund.
Och tänka färdigt sina tankar.

Det är nåt meditativt i sig.
Att inte bry sig om regndroppar i ett jordgubbsland.
Och stretcha baksida lår, medans man jagar början till en årsförbrukning av jordgubbar.

Sat nam!




Inga kommentarer: