onsdag 22 juni 2016

Birthdaytime. Paybacktime

För sju år sen låg du där på min nakna barm.
Nykläckt. Varm. Och vit av fosterfett.
Jag minns att jag sa, ååhhhhh vilken liten en!
Liten? Svarade barnmorskan. Jag tror hon väger över fyra kilo.
Jodå. Fyratusenfyrtio gram.
En Aladdinkartong tyngre än brorsan när det begav sig.
Fyratusen plus! Och den sötaste av alla små dunderklumpar......

Det var en av mina lyckligaste dagar.
Trots att vi bara fick ses tio minuter.
Innan jag akut for iväg till operation för att förhindra förblödning.
Och sen fick ligga på intensiven ett halvt dygn.
Då pappa och barnmorskorna turades om att ta hand om dig.
Men det, det är en helt annat historia.


Du och din bror gör mig lycklig.
Ibland tokig. 
Men mest lycklig.
Så när det idag är din sjuårsdag,
vill jag göra dig lycklig.
Jag försöker alltid göra så gott jag kan för att göra dig lycklig.
Även om du avskyr när jag sätter gränser.
När du inte får ha korta magtröjor och jag tjatar om klämmor i din lugg....

Jag tror att vi gör dig lite extra lycklig idag.
Lycklig utav av att få en tredje cykelnyckel! (du har två till din gamla)
Och hoppa-i-taket-lycklig när du inser att den faktiskt tillhör en ny!
Lycklig när du cyklar runt runt i rondellen klockan sju på morgonen.
Lycklig över att cykla runt till olika lekplatser.
Lycklig över att mamma mutar er med Burger -King-lunch,
 - bara för att du ännu en dag ska dras ut i jordgubbslandet.
Lycklig över att du får bestämma hämtmat.
Lycklig över att du får cykla ner till havet och bada,
samtidigt som jag springer.
Lycklig över att få äta en "våningstårta" som du önskat.




Lycklig.
Jag tror att du är lycklig när du somnar.
Trots att Zlatan gjort sin sista landskamp
och din storebror konstaterar att det kanske är bra.
För nu får Zlatan kanske träffa sina barn lite mer!
(älsk på den)

It´s birthdaytime. And paybacktime.
Och vi hoppas att vi gjort dig lycklig.


Inga kommentarer: