söndag 16 april 2017

Att försöka komma på vad som är galnast

Påskdagen.
En tokig. Galen. Sådan.
På sätt och vis.
På ett konfunderande sätt.
Och jag försöker komma på vad som är galnast med denna dag.


Kanske är det att lil´sis klämmer till med feber igen?
(det kunde jag kanske räknat med, eftersom det smyger på så fort vi är lediga)
Att mina få löpsteg, känns som en elefants?
Och konditionen som ett tjugo år gammalt kylskåp?
Att jag och lil´sis får stryk i kubb - av Big Bro och han-jag-är-gift-med?
Att det bara är en ledig dag kvar på ett helt påsklov?
Och att Annandagen infaller på en redan tjänstledig måndag?
Att jag checkar av aprildoppet, fast det är mindre än tio grader i luften?
Eller om det är att jag dricker två koppar kaffe. På samma dag?

Insane. 
Really insane.

Den-får-vi-allt-fnura-på.....

Inga kommentarer: