fredag 21 april 2017

Högintensiv träning. I soffan

Det har varit en sån där intensiv vecka.
Ni vet, när det är så intensivt att man går å tränar i linne
och upptäcker att man inte hunnit hyvla bort Babusjkabeklädnaden under armarna.
När han-jag-är-gift-med självutnämner sig till ensamstående förälder.
Och när lil'sis beklagande säger "du är aldriiiig hemma".
Den tar i hjärtat, det gör det.

Efter en sån vecka somnar jag i soffan innan jag ska ta tjugo-noll-noll-turen,
för å hämta Big Bro. Som en oduschad taxichaffis. 
Och fortfarande med veckans arbetsdamm på mina axlar.
Efter en sån vecka,
kör jag högintensiv träning i soffan.
Med Cola i ena handen.
Och survival-chocolate i andra.
Choklad ska visst höja löpartempot.
Och vila är ett måste för återhämtningen.


Så fredagkvällar är nog min favorit. 
Alla kategorier.
Då allt är tillåtet.


Inga kommentarer: