lördag 22 april 2017

Tjugo snabba

Det är på sin plats att hälsa välkommen!
Senaste tiden har det tillkommit en mängd nya besökare.
Jag vet inte hur ni hittat hit, eller vem ni är,
men det är hur som helst väldigt roligt att ni sladdar förbi.
Ni är supervälkomna!
Och idag, idag bjuder jag på tjugo snabba.
Om mig.


1. Jag älskar choklad, 2. men hatar ormar och 3.magsjuka.
4. Under nationella provet i svenska på gymnasiet, lyckades jag få en tvåa i uppsatsskrivning.
5. Min vanligaste fras under tysklektionerna på högstadiet var "Ich weiß nicht",
6. På kvartssamtalen i grundskolan tyckte lärarna att jag kunde prata lite mer.
7. Om de hade träffat mig idag, hade de troligtvis bett mig göra tvärtom.
8. Jag har snart varit gift i tio år och 9. i mina ungdoms dagar var bowling min huvudsport.
10. Jag saknar att gå i snygga kontorskläder på jobbet
och 11. hoppas att jag nån gång kommer göra den där alldeles egna kakboken.
12. Jag tycker inte om att ta hastiga beslut,
13. för att jag inte vill göra någon besviken och lova saker som jag inte kan hålla.
14. Om tretton dagar fyller jag fyrtiotvå och 15. har fortfarande bekymmer med tonårsfinnar.
16. Jag vet ännu inte vad jag ska bli när jag blir stor
och 17. är allergisk mot folk som har vax i öronen.
18. Jag sprang min första mil vid trettioåtta års ålder 19. och drömmer om att springa en halvmara.
20. Jag älskar kicken man får efter ett kallbad i havet.

21...... och vill oftast prestera lite mer än vad som är tänkt.....



Inga kommentarer: