torsdag 13 april 2017

So let this party getting started

Okej, vi kan kicka igång nu.
Med påsken alltså.



För efterrätten är gjord.
Passionsfrukterna uppraggade.
Striderna med panschismaffian på Ica är slutförda.
(Herregud, tror de att de äger fruktavdelningen? Va? Va?)
Rabatten på framsidan är till hälften lukad.
(Måste spara lite på det kriget, om man skulle få tid över)
Chokladförrådet är påfyllt.
Musten är på kylning.
Påskriset är klätt.
(Fast jag vet att jag kommer få alla djurvänner emot mig nu.)
(Och jag ska skaffa mig sånt där läckert påskull. om jag bara visste var...)
Och en hög nya böcker är lånade.
Nu hade jag missat att det både är Frikänd,
Follow the money och S.K.A.M på SVTplay.
Det kommer locka mig till tevesoffan istället.
Iallafall lite grann.

Men redo för påsken
det är vi ändå.
🐣



Inga kommentarer: