onsdag 26 april 2017

Landet där Billy regerar



Dessa dagar alltså.
Som består av långa arbetsdagar, utvecklingssamtal och köra barn till extraträningar.
Puh!
Dagar då det gäller att bara få det att gå runt.
Dagar då man är glad över att man slösat så mycket pengar på kläder till barnen,
för det är nu de ger utdelning. 
När högen i tvättstugan snart fluktar taket med sin andedräkt -
då är man glad att det fortfarande finns några rena kvar i byrålådan.

Jag är trött, jag är sliten.
(Och säkert i väldigt gott sällskap)
Planeringen haltar.
Jag stoppar motvilligt ner handen i ICAs frysdisk
och låter Billys få regera för en kväll.
Ungarna älskar de där pizzorna - 
jag tycker mest att det är skit.
Det är så tydligt vad vi stoppar i oss,
när det händer för mycket omkring oss.

Jag försöker finna balans.
Jag försöker hänga kvar på ett träningspass eller två.
Läser några sidor i min bok om kvällen.
Försöker hålla mig medveten.
Och känna efter.

Amen.

Inga kommentarer: