torsdag 6 juli 2017

Det kan vara så att Anna Skipper hörde av sig

Det kan vara så att Anna Skipper hörde av sig.
Grymtade nåt om att det snart fick vara slut på det där kaffe-latte-drickandet.
Att det inte var så hälsosamt att gräva med skeden i Nutellaburken,
efter att mörkret lagt sig.
Och att de dåliga vanorna på Mallis, de är dags att lägga bakom sig.
Eller så bara känns det som att hon sitter där på min högra axel, i mini-format, och tjatar.

Okej, jag har börjat skärpa till mig.
Promenixar eller springenixar minst en halvtimme om dag.
Undviker Colaburkarna som så lockande tittar på mig.
Och nutellaburken, ja, den är snart slut....
(tack-och-lov)

Och fast Anna inte hörde av sig på riktigt.
Så kan det hända att hittat ett recept från henne som känns ätbart.
Annars har jag svårt att kombinera nyttigt med gott.
Men det här, det funkar faktiskt!


Sallad med persika och feta.
2 personer

100 g sockerärtor
2 persikor
1 liten rödlök
1 näve valnötter
150 g fetaost
100 g blandad sallad
Olivolja
Honung
Citron 
Salt o peppar

Gör så här:
Stek eller grilla persikorna hastigt.
Skär sockerärtorna och skiva rödlöken tunt.
Lägg salladen på ett fat och blanda runt med sockerärtorna.
Strö över fetaosten.
Lägg på persikorna, rödlöken och valnötterna.
Häll över olivolja, honung och citron efter smak.
Salta och peppra.


Inga kommentarer: