onsdag 19 juli 2017

Ett av 100 balla ställen


Den där boken,
100 balla ställen i Skåne,
den där hade jag velat skriva.
Nu har jag ju inte gjort det,
men tänk er själva - jag drivandes runt i Skåneland,
som enväldig fika- och upplevelsepanel.
Me.
In a nutshell!



Men nu är det ju inte jag som kan erkänna mig skyldig till detta.
Nä.
Fast däremot hängde vi nyligen på ett av dessa hundra balla ställena.
Tack vare mamma's tips.
Jodå, hon och jag drog till Vildrosor & Höns.
Med fem små kusinhuliganerna.
On the road.



Nä det blir inte en enda lugn stund när man åker iväg med fem barn.
Det blir det inte.
-Nä, nä, inte jaga ankorna!
- Inte leka kurragömma INNE i rabatterna!



Men bortsett från att vi hade polisuniformerna på oss, så var det mysigt.
Hela konceptet liksom.
Med fantastiskt hembakat!
Gott kaffe.
 (och den kan jag vara ytterst kräsen på)
Så dära gammaldags, som om tiden stått stilla....












....och det bästa av allt -
bara en kvarts bilfärd från där jag växte upp som barn.
Ett have-to-fika-ställe,
om man ändå är i trakterna.




Inga kommentarer: