torsdag 20 juli 2017

När man är lycklig ända in i själen


Vi är nygympade.
Och nybadade.
Jag och lil'sis har hängt på sommargympa på ängen.
Och tagit det traditionella doppet från bryggan.
Vi cyklar hemåt.
Med energi. Hunger. Och förhoppningsvis lite nytillkomna muskler.


Jag känner mig lycklig ända in i själen.
Det är sommarlov några veckor till.
Vi har vänner, som kommer och hälsar på.
Och under två hela dygn, har vi inte ett endaste litet syskonbråk.
Vi fiskar efter krabbor.
Tänder ljus efter mörkrets inbrott, i vårt uterum.
Sitter uppe längre efter midnatt,
än vi egentligen orkar.
Vi har sol.
Och värme.
Vi har fantastiska stränder å hänga på.
Och en piratbåt med glass, som kan mätta små hungriga magar.
Vi har omgivningar, runt omkring oss, som vi inte kan se oss mätta på.
Vi är friska.
Vi är förskonade.




Vi har vänner.
Vi har glädje.
Vi har varandra.
Vi har stränder.
 Mat. 
Semester. 
Och sol.

Det är sånt som är sommar för mig.
Så vad mer kan jag behöva?
När jag känner lyckan ända in i själen?





Inga kommentarer: