onsdag 6 juni 2018

En helt ovanlig tisdag

Man blir lätt vimsig i pannkakan,
när man nyss avslutat helgen.
Jobbar sen en dag och är ledig två.
Amen tisdag blir som lördag liksom.
Och onsdag blir som söndag.
Typ.

Igår var det ingen vanlig tisdag.
Nä, ingen sån där, då tre-fyra sexåringar ropar mitt namn samtidigt,
större delen av dagen.
Nä, det var mer en sån där jäkligt ovanlig tisdag.
Faktiskt.
En tisdag långt ute i de småländska skogarna
med idylliska trähus längs vägen.
En tisdag i Emmas fantastiska gamla skola.
Med Gör-om-mig-styling och fotografering på schemat.
Med det största sminkförråd jag nånsin sett - IRL
(själv äger jag två eyeliner, två mascaror, en ögonpenna och ett läppglans)
och en massa kläder jag vanligtvis kanske inte provat i en butik.
Men hon har ju verkligen öga för sånt, Emma.
Ser hur saker och ting kommer se ut - på nolltid.

Så där svassade jag omkring.
En helt ovanlig tisdag.
Gjorde lika lite själv som en primadonna.
Och jag måste säga det -
jag gillar, verkligen, VERKLIGEN sådana ovanliga tisdagar.
Sådana kan jag tänka mig flera av.
Absolut!


Men idag är det hemmahäng.
Och det enda traditionella vi gör på nationaldagen 
är att mumsa glass och jordgubbar.
Men det är sen gammalt.
Förstås.

2 kommentarer:

Sara sa...

Du är så mysig. Får jag bo hos er?

TITTILINA sa...

Såklart! När vill du flytta in? <3