fredag 1 juni 2018

Etta, kryss, två


Hey, 
det är juni nu och jag har vaknat till liv.
Så då kör vi en kort frågesport tycker jag.
En sån där etta, kryss, två.
Första pris, eh....
 första pris blir att påminna min man nästa år.
Japp, då kör vi


Fråga 1.
Jag vet inte hur ni har det hemma hos er, men ibland blir jag tokig på allt skärmspelande.
Jepp.
Så jag gömmer det där förbaskade kontrollerna ibland.
Lika påhittigt (eller desperat), som om man gömmer sprit för en alkoholist.
Men var har jag gömt Big Bro´s ena X-box-kontroll, de två senaste veckorna?
                       
                        1.  I kastrullådan, under en stekpanna
                        X. Bland mina underkläder
                        2.  Bakom soptunnan


Fråga 2.
Idag firar jag och han-jag-är-gift-med bröllopsdag, med picknick på en strand nära oss.
Hur många år sen, var det vi stod framför altaret och blev tipsade av prästen att
"bära varandras bördor"

                        1. 10 år
                        X. 11 år 
                        2. 13 år


Fråga 3.
Hur vet man att ens barn är så oerhört trötta på att vara med på bild, 
när mamman-i-huset kommer vinkandes med sin kamera?

                    1.  Det händer aldrig. De ställer alltid leende upp på bild, 
                         för de älskar att bli fotograferade.
                    X. De gör fula grimaser och suckar.
                    2.  Den ena skriker till den andra -"Spring! Mamma kommer med kameran."
                  



Inga kommentarer: