fredag 8 juni 2018

Om ni är nyfikna, då ska jag berätta att jag är sprickfärdig

Den här veckan är det inte reda med nånting.
Det är förbaskat trevligt, det är det.
Men reda och tråkig vardag, 
det är det INTE!

Igår var det studentdags,
för byns absolut bästa kille!
Och jag vet vad ni tänker, det tycker väl alla om sina barn.
Eller vänners barn. 
Såklart.
Det gör förvisso inte jag.
Det tycker jag bara så om den här killen.
För mer reko kille, får man leta efter.
Med både stearinljus och strålkastare.
Han är en sån där kille som alla känner sig bekväma med -
barn, vuxna, jämnåriga och gamlingar.
En sån där kille som är klok, smart, ambitiös och genomsnäll.
Sen att jag råkade vara hans stora idol och BFF, 
när han var två-tre år - det försämrar ju inte saken



Så det var party med andra ord.
Igen.
Och medans Big Bro och han-jag-är-gift-med förde student och skuta i hamn,
sippade jag och lil´sis på bubbel
(ja, ni kan vara helt säkra på att det var alkoholfritt i hennes).
Och jag som köpt en klänning dagen till ära,
lät den hänga kvar i garderoben.
För att istället svassa runt en av outfiterna,
som jag fick med hem från CountryDreams i tisdags.
Jo det ska jag säga er,
att där hittade jag nåt som jag skulle kunna vilja gå i 24/7.
Men det kan jag ju inte visa nu.
Och om ni är spända på att se bilderna förvandlingen i de småländska skogarna,
så ska jag säga att jag själv känner mig sprickfärdig av nyfiken.
Men vi får ge oss till tåls.
Tål-am-od.


Och nu är det fredagskväll.
Och jag trycker i mig glass en timme innan midnatt.
Kör en tvätt.
Och redigerar bilder.
Jag ligger back på det där.
Så det är lika bra att köra i gång nattpasset.

Tack och uppesittaregodnatt!
Och amen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Inte ett öga torrt! Fina Therese - Så bra du skriver!