fredag 24 augusti 2018

Ett annorlunda avsked. En annorlunda fredagsbukett

Det är en annorlunda fredag.
På ett konstigt, underligt sätt känner jag mig fridfull.
Inte alls så pressad eller stressad som tidigare i veckan.
Bara närvarande.
I nuet.
Som om hela världen stannat upp.

Jag som alltid tyckt Dire Straits är "gubbmusik",
lyssnar på Brothers in Arms.
Gråter. 
Tänker att den har så mycket mer i sig.
Än jag någonsin orkat lyssna efter när du spelat.

Dire Straits. 
Helen Sjöholm.
Förtjusningen över Julia Roberts i Notting Hill.
Och din fäbless för elefanter....

Jag kommer minnas dig som den hjärnstarke.
Den ende som haft en chans att utmana lil´sis i memory.
På rikitigt.
Som den omtänksamma, som köpte en trehjuling åt Big Bro,
varpå han härjade runt i ert trånga kök
Mannen som jag delade mitt fotointresse med.
Och mannen som a-l-l-t-i-d var välkammad, uppklädd och snygg.


Idag plockar jag blommor.
Det som jag så länge, tänkt jag skulle göra.
Det är en vacker dag att göra det på.
Plocka blommor.
En annorlunda fredagsbukett.
Och överlämna den till din fru....

Vi tar hand om henne.
Medan du sover.
Vi lovar.
Vi tar hand om henne.
Svärfar 
💗

Inga kommentarer: