fredag 3 augusti 2018

Om någon undrar vad som hände sen?


Ja man kan undra vad som hände sen.
Efter att jag vunnit Country-Dreams gör-om-mig-tävling.
Och varit hemma hos Emma och blivit renoverad.
Den där ljuvliga och minnesvärda dagen i början av juni.

Jo, men faktiskt,
så har jag blivit mer intresserad av kläder och olika stilar igen.
Jag unnar mig själv mera kläder och låter bli att köpa mängder till barnen.
(jo, men de har mer än vad som får plats i både byrå och garderob)
Det kan t o m vara så att jag köpt mer kläder till mig själv, 
under dessa senaste två månader än, 
än jag tidigare gjort på ett helt år.

Och jag som fick en hel hög med kläder med mig hem, har använt dessa flitigt.
Och jag gillar´t verkligen!
Bortsett från två par byxor,
varpå det ena paret är lite för varma. 
(dem gillar jag också för all del)
Och det andra, som var något för tajta och sprack....

Det har inte riktigt lossnat på make-up-fronten -
(jag kommer inte ens ihåg vilken dag jag sminkade mig sist, i den här semestervärmen)
men jag tänker att jag ska förkovra mig i detta när mörkret faller 
och regnet studsar mot fönsterbläcket.

Jag trivs fortfarande förträffligt bra med min tofs-högt-upp-på-huvudet,
men fick nyligen en ny locktång av syster i försenad födelsedagspresent.
No more mercy - just lock-n-roll!

Och jag tänker,
 att även om ni kanske inte kommer se mig posera här på bloggen,
så har nånting inom mig hänt.
Nåt bra.
En feelgoodkänsla.
En känsla av kvinnlighet.
Och en nyfikenhet på kläder utanför boxen.

Och det, 
det är fina grejer att vara tacksam över.
Det.




Inga kommentarer: