lördag 18 augusti 2018

Handen upp! Alla som vill hänga med mig idag!

Jag gillar att vakna till doften av nybryggt kaffe.
Jag är annars den, som är uppe först på morgnarna.
Bortsett från när Big Bro har match.

Det är en sån dag idag.
Då killarna är först uppe och jag ligger och drar mig.
Ledig dag.
Nybryggt kaffe.
Och oändliga möjligheter.
Lovely lördag - here I come!

Jag vill baka!
Jag vill vara härlig!
Älska livet!

Och så BAAAAM!
Så plötsligt på några sura timmar,
 har jag förvandlats till en gnällig kärring
Som irriterar mig på att:
* han-jag-är-gift-med inte sträckt ut byxbenen på min byxdress så att den ser töntigt kort ut.
* inte hittar min grå favvistisha
* det svider i halsen 
(jo så fort man börjar jobba, börjar bacillerna dansa samba i min näsa)
* ungarna tror de äger tv´n och bara tittar på en massa youtubeskit 
(enligt min mening) 
* sd, enligt opionsundersökningarna har så oroväckande många väljare
* jag i ett inslag tycker att partiledaren ovan verkar vara ganska trevlig,
fast att jag inte på något sätt sympatiserar med hans ideologi
(sånt där blir ju livsfarligt om man dessutom gillar hans åsikter!)
* jag har för lite glutenfritt mjöl hemma för att kunna göra en hel bullsats
* jag därmed får hälla ut hälften av den upplösta jästen och varma mjölken
* jag jämt ska ha så jäkla många bollar i luften fast att jag inte är så bra på det utan blir stressad
* åker till Ica mitt i jäsningen
* det inte finns några vagnar till kundkorgarna
* eller körsbärstomater i PicaDelibaren
* det är folk överallt
* Oatly´s havre-kaffe-mjölk är slut
* kassaköerna är lika långa som dagen innan julafton
*lil´sis vill köpa elastic plastic för två hundra spänn
(tvåhundra spänn för att spä på cancerriskerna!)
* det ser för jävligt ut hemma
* jag har dålig prioritering
* har förlorat min bakpower
* de glutenfria solskensbullarna blir torra och fula
* misstänker att det kanske vår tjugo-år-gamla-ugns fel
* det blir dyrt att köpa en ny
* det då är lika bra att göra om hela jäkla köket 
(ännu dyrare)
* jag har så jäkla dålig karaktär
* jag fortfarande har ont i höger rumpmuskel

Ja men, vem som helst kan ju se hur härlig och glad jag blivit!?
So hands up -
alla ni som vill hänga med mig idag!


Nu skiter jag i det här!
Och gör nåt vettigt istället
Parkerar mig i skruttig-bang-bang-bilen.
Kör till Lund.
Och hejar på världens finaste innebandylag.

Peace brother!

Inga kommentarer: