onsdag 3 juli 2019

Som en urpyst luftmadrass. I glassgubbekostym

Egentligen gillar jag inte luftmadrasser.
För jag blir sjösjuk då.
Åtminstone om jag guppar runt på en sån,
ute på havet.
Jag skojar inte!

Men just nu,
 har vi ändå nån form av pakt.
Jag känner mig precis som en luftmadrass.
En klen sådan.
En sån, där luften pyst ut
och det knappt är nånting kvar....

Jag vet inte exakt när det hände.
Men jag tror det var nånstans på motorvägen i söndags.
 Mellan Hörby och södra Lund.
Vid cirka 15.53-tiden.
Då jag somnade i passagerarsätet på en svart Volvo V70.
Det händer liksom nästan aldrig annars.
Att jag somnar när jag åker bil.


Så jag antar att luften försvann helt där.
Efter en minisemme i Kristianstadstrakten.
Kroppen min, 
hade kanske haft det för bra med 
hotellfrukost.
Bad.
Vackert väder.
Och god middag.


För efter lite spankulering i min gamla studentstad,
hittade vi hit.
Till Innergården.
Som är precis vad det låter som -
en innergård.
Med servering.
God italiensk mat på menyn.
Och ett underbart mottagande.
Ett nytt smultronställe helt enkelt.
Som jag gärna vill återvända till.


Pizza med chevré.
Hasselnötter.
Grönkål.
Och nektarin.
Bästa pizzan sen, 
förra årets päronpizza i Varberg.
(åh nu blev jag hungrig!)


Tjejen i grönt känner vi inte alls.
Faktiskt.
Men hon fick följa med på bild.


Men den här tjejen känner de flesta till.
Lil´sis.
Och återkommande modell på den här bloggen.


Fast hon är rätt trött på att vara fotomodell hela tiden.
Eller att jag ska fota allt, hela tiden.
Jag tycker nog att de är väldigt tydliga med det på den här bilden.
Han-jag-är-gift-med och lil´sis.
J-ÄT-T-E-T-Y-D-L-I-G-A!


Men det är tur att jag gör som jag vill.
Fortsätter vara en fotografpina.
Och bada i min inte-så-uppskattade-bikini.
Även om jag ser ut som en glassgubbe 
med höga tanttrosor.
Och inte längre har sexpack på magen.
Nä, jag gör lite som jag vill.
Faktiskt.

Men jag är skittrött.
Urpyst.
Och längtar efter semester.
På riktigt.

Hepp







Inga kommentarer: