söndag 4 augusti 2019

Tjena kexet! Står du här å smular?

Den går mot sitt slut nu.
Ledigheten.
Fr o m imorgon,
 är vi bara tre som vilar kvar i sommarlovets varma, trygga famn.
På torsdag bara två..

Medans delar av Sveriges befolkning 
slåss mot jobbångesten,
springer jag några kilometer och 
slåss jag mot min urusla kondition.
Om fem veckor är det Midnattsloppet.
Och jag har inte sprungit en mil sen....
.....sen....
förra Midnattsloppet.
Hrmpf.


Jag har mest legat i dvala.
Stranddvala.
Fikadvala.
Och bekvämlighetsdvala.

En f d kollega tipsade mej om de här muggarna.
"Om du köper tre paket Ballerina eller Singoalla,
så får du en mugg på köpet."

Ja, vad säger man?
En jäkla massa kexpaket har inhandlats.
Och inmundigats.
Ja det fattar ju alla,
att nån löparkropp byggs ju inte på sånt här.
Bara betongben.

Men coola är ju de där muggarna.
Och ni kan ju bara gissa hur många gånger den här familjen kört linen -
tjena kexet, står du här å smular?

Kex till förbannelse alltså.

Inga kommentarer: