torsdag 29 mars 2012

Troll i jeans

Det går banne mig troll i våra jeans här hemma. Det ena paret, efter det andra får hål på knäna. Nya som gamla. Eller mest nya, för gamla hinner de banne mig inte bli. Trötta mig, säger jag bara. För snart kommer jag att få gå byxlös, med dagens förbannade men ändå dyra kvalitet. Att sonens brallisar inte håller så länge kanske har med glida-på-knäna-åldern att göra. Men det får ju vara nån måtta där med. Men jag då? Och min man? Visst farao har vi slutat slänga oss på golvet som Disco-Night-Fever-Travolta gjorde i sina ungdoms dagar? Eller är det modeguden som tröttnat på mina stuprörsliknande blåjeans och jäklas med mig?

Är sugen på ett par från Circle of Trust. Men gudarna ska veta att jag är misstänksam. Mot nya hål på knäna. Så tips på bra jeans efterlyses! Till såväl trettiosexåringar som till sexåringar. Jeans, utan troll.

Inga kommentarer: