onsdag 12 september 2012

Bara vara


 
Jag har tagit ett beslut.
Ett inte-blogga-varje-dag-beslut.
För det är mycket just nu och det är då som kreativiteten tar stryk.
Huvudet står bara still och man tänker inte riktigt som man vill.
 
För det är gympapåsar som ska packas.
Föräldramöten som det ska babblas på.
Ben som ska rakas och barn som man vill pussa på.
Böcker som vill läsas och fotokurs som ska avslutas.
Det är tält som skickas tillbaka (beställde en kakburk på HM, men fick ett leksakstält!?)
Och ett hus som ska röjas och tv-program som vill tittas på.
Simskolor, Lille skuttgympa och fotboll...... Och löparskor som vill luftas.
 
Och så vill man ibland bara andas ut. Ligga på soffan och äta chokla´.
Liksom bara va´.

6 kommentarer:

Limetwig sa...

Även om det inte underlättar för dig så gör det det för mig, att jag får veta att fler inte riktigt hinner med och har ett huvudsnurr utav allt som händer och sker just nu! Så Tack säger jag för att du delar med dig av dina "måsten". Ta vara på dig! Kram

TITTILINA sa...

Tack detsamma!
Ja ibland eller oftast har dygnet alldeles för få timmar. Man får försöka göra det bästa av det. Kram

mitt liv som jag sa...

Men du det låter väldigt klokt av dig. Det gäller att försöka prioritera, man hinner inte med allt hur gärna man än vill så är det bara.
Ha det toppen fina du! Kram Jennifer

Lena - gott för själen sa...

Fullt förståeligt att det behöver pausas ibland.

Men du, behåll tältet så får du plats med fler kakor ;-)

Kram Lena

Allt och/eller Inget sa...

Jag älskar ditt sätt att skriva! Såklart du ska ta bloggpaus de dagarna du behöver. Sådär kände jag också innan. Men sedan Valter föddes så går det inte. Nu är jag glad när jag hinner. Du behöver också få ligga på soffan och bara vara i bland. Det är en något, precis som mycket annat, som utan tvekan kan få gå före bloggandet :)

Hihi, raka benen... du skulle se mina hemska ben nu. Jag borde nog hoppa över ett blogginlägg extra för att komma ikapp på den fronten. fniss.

Hoppas du har det lugnt i soffan efter kvällens fredagsmys. Kraaaaam

TITTILINA sa...

Tack kära Linda. Men det är svårt att ta bloggpaus när man får så peppande och fina kommentarer.
Kram