måndag 3 september 2012

Trettiosex


Trettiosex grader i skuggan. Trea, sexa!? Dubbelt så varmt som på Mallis ifjol. Visst får vi så vi tiger, det får vi. Jag har inte svettats så mycket sen nittonhundratalet nån gång... typ nittonhundranittiofem? 
Bästa botemedlet är att inta semesterposition i poolen och ligga där tills man liknar ett gammalt russin, alternativt ligga på luftmadrassen som vi köpte till barnen och låta dom köra runt en i poolen. 
Barnarbete kallas sånt visst.

Fast bäst är förstås när man är två så man kan få kose litt!
För det är det vi gör, myser. Och äter choklad, badar och spelar Uno. Och så hänger vi med en björn och en giraff och funderar på om vi inte har hittat ett nytt smultronställen. Och när barnen har lagt sig gör vi samma som vi alltid gjort under de heta kvällarna utomlands - dricker bonnagrogg (whisky och cola) på balkongen. 
Och äter ännu mer Marabou.

4 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Vad härligt det lät!

Whisky och cola, ja. Det lärde jag mig i USA typ 1986. Så gammal e jag. Hihi. Numera dricker jag helst ren wirre.

Ha en fortsatt fin semester.

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Men du, hur härligt låter inte det. Jag måste faktiskt erkänna att jag blir avundsjuk :).
Ha det nu fortsatt toppen och njut av choklad och annat härligt här i livet :). Kram Jennifer

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en underbar semester!!

Kram Suss

Kanel & Cayenne sa...

Sol, värme och bonnagrogg, det är grejer det, och choklad! :) Härligt att höra att ni har det bra. :) Kram /Nellie