lördag 1 september 2012

Vad sjutton håller jag på med?

Jo, jag målar tånaglarna mina i rött och blått. 
Äter galet god mat och slufsar i mig croissants med nutella till frukost. 
Dricker på tok för lite vin men lyckas få magkatar ändå. 
Gnäller över hormonella åkommor och tröstar mig med Marabous mjölkchoklad. 
Skiter i att springa mina kilometer med joggingskorna och går på vattengympa istället, 
precis som vilket pensionär som helst. 
Är utan min favvekamera och utan tillgång till en riktig dator. 
Bloggar via paddan, med en snarkande man bredvid mig. Min man, ifall nån skulle undra.

Det är vad jag gör.

Amen.

3 kommentarer:

Vero sa...

:))

Trevlig söndagönskar jag dig!

TITTILINA sa...

Tack detsamma till dig Vero!

Kanel & Cayenne sa...

Det låter alldeles underbart! Kram /Nellie