lördag 15 september 2012

En helt vanlig lördag

 
 
Lördag. En helt vanlig lördag.
Förutom flykten från hemmets lugna (?) vrå. Intill stan, med shoppingbörsen i högsta hugg.
För att handla kläder till mig, mig, mig. Fast jag kom i vanlig ordning mest hem med grejer till barn, barn, barn.
 
Fast mest flydde jag slagfältet för att träffa bästa konfakompisen. Jo, det var där vi träffades. Under konfirmationstiden - för 23 år sen. Tjugotre år, det väger tungt och har respekt med sig. Tänk att vi har känt varandra så länge. Det luktar förvisso medelålder om oss lång väg, när man kommer med sådana påstående.
 
 
Fast det luktar också jäkligt mycket charm.
Att shoppa kläder, äta lunch på Gossip och ha tjejsnack. Förlåt, medelålders-kvinno-snack.
Sådär, en helt vanlig lördag.

3 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Mysigt. Där så härligt med gamla vänner. Tryggt och avslappnat.

Kram Lena

Queen of Kammebornia sa...

Det låter som en fin dag! Vad roligt det är med vänner man haft länge och som man trivs med!

mitt liv som jag sa...

Din helt vanliga lördag låter alldeles toppen!
Och känner igen det där att man kommer hem med kläder till barnen trots att man bestämt sig för att shoppa till sig själv.
Ha det gott! Kram Jennifer