torsdag 14 mars 2013

Jag gör mitt bästa

Jag gör mitt bästa för att inte bli bitter över att mannen har farit till Stora Äpplet
med jobbet för att roa sig med shopping, god mat och rajraj på Broadway.
 
Så jag försöker göra det bästa av vardagen och
förgylla tiden för två barn som redan saknar sin pappa så in i bängen.
Jag löser konflikter på Carl-Bildt-nivå
och överraskar med pannkakstårta till kvällsmat.
Vilket jag får stående ovationer för.
Från två små barn som äter tills grädden rinner ut ur öronen.
 
 
Och så bestämmer vi oss för att ta helg. Alla tre.
Ingen skola, ingen tidig morgon.
Så vi kan lufsa runt här hemma i godan ro.
Kanske ta itu med några konflikter till? (syskonkärlek kallas det visst)
Eller kanske åka till bibblan?
Och kanske slabba till en sprillans ny efterrätt?
 
Men ledig fredag, det ska vi ha.
Hela trion.


2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Man får definitvt vara bitter över ett sånt faktum! Fy vad orättvist ;-)

Är så glad över att mina är vuxna och numera är måna om varandra.

Ha en mysig helg!

Kram Lena

Unknown sa...

Några såna resor blir det sällan i förskolans värld ;o)

Man kan alltid välja vilken sida man vill visa. Mina macarons vände sin fula sida neråt :oD

Trevlig helg!!

Kram