måndag 18 mars 2013

Måndagar kan vara bra det med

Trots att det blåser utav bara helskotta
och åkrarna nästgårds liknar Saharas yrande öken,
så kan måndagar vara rätt bra ändå.

Som när jag får sitta i en yogasal fylld med tända ljus 
och höra den begynnande snöstormen utanför.
Och när jag får hem han jag är gift med, så att vi alla fyra är tillsammans igen.
Och som en bonus blir bortskämd med present från Saks på 5th.
En sån där som man ser i filmer. Med lock och stora rosetter.
Som får en att känna sig som Pretty Woman herself.
Innehållande en av de mjukaste pyjamasar.

 
Om jag kommer sova lika gott i den som prinsessan själv?
You bet!

4 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Så underbart att ni är samlade igen! Du skriver så mysigt och med sådan värme! Och samtidigt glimten i ögat och massor av charm

KRam Linda

TITTILINA sa...

Tack Linda! Åh vad glad jag blir för din fina komplimang.
Kram

Titta in hos Thess sa...

Skönt när alla är hemma :))
Och paket !!!
Det var inte illa

Kram Thess

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vilken måndag! Ett sånt paket kan ju göra vem som helst lycklig en måndag. Och så yoga på det, underbart. Kram