lördag 16 mars 2013

Klara. Färdiga. Vår!



Gympadojor.
 Nog sjutton är det ett vårtecken säg?
Iallafall för mig.
Att känna friheten under fötterna 
och bli lika springsugen som kreaturen på kosläpp.
Man vill bara liksom springa runt i byn
och yla Ronjas vårskrik - aaaaahhh, aaaahhhh, aaaaaaaaaaaahhhhh!
Lätt på foten.
Men hämmas av vintern-som-har-så-jädra-svårt-att-göra-slut-med-sig-själv.
Eller rädslan av att bli förväxlad med Tarzan.

Fast gympadojor, är trots allt ett jäkla bra vårtecken.
Det är det.
Så. Klara. Färdiga.Vår!

8 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Klart det är ett vårtecken! Här är det både snö och kyla kvar så gympaskorna får vänta ett tag till!
Kram Helena

Ann-Louise sa...

Åh, vilken fin jacka! Ja, våren har nog kommit ett steg längre hos er. Längtar också efter att få dra fram gympadojor och vårjackor! Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag har spanat in ett par gympavårskor men vill inte köpa dem förrän jag kan använda dem. Med den annalkande snöstormen så tror jag att jag väntar ett tag till. M har i alla fall fått en vårjacka, med en fleece under funkar den redan nu. Kram

TITTILINA sa...

Ja här i södraste södra är det fortfarande lite ovårigt. Men vi trilskas lite mot kylan...

Ann-Louise: Det finns en liknande jacka i klädpåsen som mamma fick med sig idag. Den tror jag att Livan kan ha till vintern :-)

Titta in hos Thess sa...

Ja men visst är det något speciellt med jumpadojor :)))kr
Och klänningarna i förra inlägget är ju bara sååå fina.

Kram Thess

TITTILINA sa...

Tack, Thess!

Piffa och Puffa sa...

Läser din blogg för första gången:) Kikar och ser ett inlägg du har gjort om cancer och armbandet man kan köpa för att stödja cancerforskningen. Det armbandet ska jag ta och klicka hem ikväll. Min egen son dog i cancer då han var 12 år, han hade leukemi. Har sen tidigare ett halsband men det kan aldrig bli för mycket smycken, åtminstone inte då man bidrar till något gott.
Kram

CreandoPhoto sa...

Det är iallafall ett starkt vårtecken med alldeles vita gympadojor :) :)

Kramar