måndag 25 mars 2013

Pensionärsfeeling


Jo, jag känner mig som en gammal pannchiss.
Som flåsar omkring här hemma i nattlinne.
Det blir väl så efter att en längre tid 
ha stått mitt i skottlinjen för alla förskolebaciller.
Man hukar sig för attackerna och kämpar in i det sista,
men till sist blir man bara oemotståndlig.
Så idag är det soffhäng som gäller. För hela trions del.
Vi tittar på Håkan Bråkan tillsammans och jag lyckas hålla mig vaken hela filmen igenom.

Och under eftermiddagen får lil´sis och Big Bro mej till att flåsa bort till våffeljärnet
och brassa till dagens måste. Iallafall om man ska tro almanackan. Och barnen.
Och eftersom jag inte fick bjuda mina kollegor och mig själv på gifflar idag,
så måste tydligen nutellaintaget kompenseras på annat vis.

Jodå - nutella, våfflor och glass.
Funkar det med.
 

8 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Usch och fy för alla dessa baciller. Hoppas att du snabbt piggnar till! Krya-kram Jennifer

TITTILINA sa...

Tack kära Jennifer.
Det ska jag försöka att göra.
Kram

Junitjej sa...

Åh, vad med våfflor! Här blev det inga!

CreandoPhoto sa...

Klart att det var ett måste! Men den här mamman (och pappan) glömde.... Fy på oss!

Krya på dig!

Unknown sa...

Trist när de där bacillerna inte kan hålla sig borta. Jag är tjänstledig den här terminen, men hoppade in och jobbade lite extra för två veckor sedan. Förkylningen kom som ett brev på posten!!

Krya på er!!

Kram

Limetwig sa...

Gott! Men du man ska inte gå och bli sjuk nu när det är Påsk! Det är bättre att vänta till sen efteråt :)

Lena - gott för själen sa...

Åh, krya på dig! Hoppas det inte blir alltför långvarigt.

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jäklans basiller! Hoppas våfflorna hjälpte lite. Nutella och glass, det lät gott! :) Krya-på-dig-kram