torsdag 23 januari 2014

I väntan på ljuset

 Jag väntar. Och längtar.
Efter ljusa kvällar, som bjuder på kvällsturer med löparskorna.
Med lätta steg och dunka-dunka-musik i öronen
Utan sjutton lager-på-lager. Utan att famla i mörker.
Utan rädsla över att snubbla över nåt som inte syns.
 
Men jag kan inte. Vill inte vänta så länge.
Jag är taggad till tusen och måste bara prova.
Om benen bär mig halvmilen.
Om kondisen orkar efter flera månaders uppehåll.
 
 
 
För det gör den. Orkar och bär mig.
Det är bara gripa tag i längtan.
Det är bara att ge sig av.
Det är bara - just do it!

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Jag önskar att jag hade bara ett uns av den längtan. Alltså att ge mig ut i löparskor. Ljuset längtar jag galet efter däremot :)

Lena - gott för själen sa...

Eller hur. Just do it! Blir ingen löptur för mig idag. Det blir en fredagseftermiddag, krogshow på kvällen och hel lördag i Sthlm i morgon. Då har jag ingen lust att ha ont i foten, som jag oftast får efter en löprunda. Men på söndag. Då ska jag försöka ge mig ut. Just do it, som sagt!

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Hur gick det? Jag tycker det är härligt i kylan. Kanske inte den första kilometern men sen, när kroppen är varm, då känner man sig levande!

TITTILINA sa...

Det gick fint Nellie. Lite träningsvärk idag, men löpningen gick över förväntan.

Kram

Jennica... sa...

Sååå duktig du är!! Jag känner tyvärr ingen längtan alls efter löpningen...ännu. Men däremot efter ljus och värme. Jag hoppas att längtan efter löpningen kommer tillsammans med det!
Kram Jennica