måndag 13 januari 2014

När man tar med sig lite av det vintriga hem

Det är vinter i Skåne ikväll.
Åtminstone lite.
Inte tillräckligt mycket för att besvikna små barn ska få åka pulka
på förskolan eller i skolan imorgon.
Nä, verkligen inte. Utan bara sådär pyttepytt.
Som en lite aptitretare liksom.
 
 
Men vi har ändå fått ha en veckas vinter i fjällen.
Med Valle-After-Ski och kalla små fötter.
Med trevligt sällskap och omejkade fejs.
Slappeklädshängande och skidåkning i massor. Såklart.
Och en jäkla massa snö!
 
 
 
Och ni kan tro att jag saknar det redan.
Alltihop.
Jag är ju så bra på det där.
Att ha semester och slappna av.
Och njuta av nära och kära.

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Det finns inte mycket som slår det där...snö och skidåkning och svettiga underställ och ett glas vin med håret i mössfrilla och rödblossande kinder efter en heldag ute :)

Helenas enkla vardag sa...

Skidsemester är ju verkligen härligt! Kul att även snön hittat till er.
Kram Helena

Borta bra men hemma bäst sa...

Nämen, vi måste ha bott typ grannar förra veckan:-)

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad härligt att ni har haft det så skönt, och så mycket snö! Kul att du gillade tavlorna och förlåt än en gång (sista nu, jag lovar) att de kom så sent. Jag ser fram ännu mer mot vår skidresa om ett par veckor nu när jag ser dina bilder. Kram!

Anonym sa...

Skidsemester är ju faktiskt det bästa. Trodde aldrig jag skulle säga det men hellre en vecka i fjällen än på Mallis (ja, fast jag hade väl klarat det med).