fredag 3 januari 2014

Over and out

 
Jag tror vi är nöjda nu. Med julen för den här gången.
 
Ute skiner solen för ovanlighetens skull
och vi roar oss inomhus med att näcka granen.
Då och då smyger jag ut i tvättstugan och klämmer
i mig ytterligare en chokladelefant.
Det där godisförråd alltså. Det tycks aldrig ta slut...
 
Tänker på framtiden.
På några dagar framöver med snö och vit vinter.
För lite sånt vill vi ha först.
Sen kan våren gärna få komma.
Eller sommaren, om du frågar lil´sis.
Hon planerar redan sitt barnkalas.
Det som infaller typ i juni. Jodåsåatt.
Det ska visst vara marmelad på nyinköpt bulle från Entré.
Och fiskedamm när kompisarna kommer.
 
Men först ska julen ut.
Over and out!
 

5 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag håller med att det räcker med granen nu. Fast stjärnorna får vara kvar ett tag till. Och snö, ja tack! Kram

Bara Sara sa...

Tack och hej med julen och in med en och annan tulpan:-) Kram

Jennica... sa...

Funderar på att slänga ut julen i morgon, i alla fall granen och tomtarna. Tycker alltid det är lite trist när alla ljus försvinner, de som följer med granen, adventsstakarna och stjärnorna.

Och godisförrådet är slut nu....och socker abstinensen är stooor.....

Kram Jennica

Mittgodastefinaste sa...

Jag försökte föreslå för familjen att granen skulle ut idag men de hängde sig kvar i den... Men innan helge är slut ska den ut! Här har du en till som smyger runt och smygäter överblivet julgodis!

Kram Jenny

CreandoPhoto sa...

Ja, vi börjar närma oss julslut även hos oss. Men granen är så fasligt fin fortfarande och vill inte alls barra ner...och då är det lite svårt att kasta ut den tycker jag. Men det får ändå bli så till veckan. Kanske redan imorgon...

Gott Nytt År! Så är det sagt också :)