fredag 17 januari 2014

När man klarat av årets första arbetsvecka

Det är skönt det där med fredagskväll.
Att få ställa sig i en varm dusch och skölja bort det sista av veckans jobbdamm.
Dricka Cola till middag, fast att jag vet att det är grymt ohälsosamt.
I hopp om att iallafall hålla mig vaken till Skavlan.
Skämma bort familjen med nybakade kolakakor, medans jag själv smyger till kylen
och mumsar i mig några rutor mjölkchoklad.
Och det bästa av allt - veta att man har två helt oplanerade dagar med familjen.....


Häromdagen fick vi förresten ett paket från Pomp.
Fyllt med shorts, jacka, linne, byxor, munkjacka och tischor.
Helt gratis. Från vårkollektionen förvisso. Men ändå.


Som kompensation för att min reaorder försvunnit i deras system.
Puts väck.
Allt som jag nattetid slagits om på nätet.
Vakat som en hök över. Och som sen inte fanns att beställa på nytt.
 
Jag, såklart lite besviken.
Men barnen blev så himla glada över gratiskläderna.
Särskilt Big Bros.
-"Mamma, jag är så glad över kläderna, så att jag nästan börjar gråta"
Det är kärlek det.
Och en väldigt fin omtanke från Pomp.


3 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Det var verkligen generöst av Pomp! I love great customer service. Hoppas colatricket hjälpte. Kram ps tack för boktipset

Lena - gott för själen sa...

Har läst ikapp lite här nu. Fin årskrönika du gjorde. Härligt med fjällsemester. Vi har ingen inplanerad i år. Vi får väl se om det blir nån impuls-sista-minuten-resa.

Bra där, av Pomp att kompensera er.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Det var ju en trevlig kompensation måste jag säga. Skönt med ledig helg.
Kram Helena