fredag 31 januari 2014

En helt ovanlig fredagkväll

En helt ovanlig fredagkväll byts fredagsmyset ut mot shopping på
Ica med min vännina som lyckas fylla en vagn på nolltid, medan min bara blir halvfull.
Jag vet inte om det är fredagsvinet hon druckit som ger henne ett bra utgångsläge.
Eller om hon bara hunnit ladda under bilresan,
 medan jag, absolut alkoholfritt, tar oss fram genom byn på snöiga vägar.
Fast det ska erkännas att det är bra trevligt att få sällskap sådär under veckohandlingen.
En helt ovanlig fredagskväll.

Och Skavlan ja, han råkar bytas ut mot det där Fortet som de snart visat under halva min livstid.
Men som fått ny tittarskara i den här familjen.
Och efteråt, när ungarna ligger i vår dubbelsäng, drar jag fram alla plastbunkar jag har
och börjar härja runt i köket med elvisp till höger och vänster.
Blandar äggvita, äggula, grädde och nutella i en enda röra.
Funderar på den där fjärilsprydda tekoppen på Indiska som skulle sitta fint 
att dricka citronvattnet på morgnarna.

 
Jag, fjärilar och koppar. Fin kombo det där ja.

2 kommentarer:

Bara Sara sa...

Hihi nu blir jag fnissig av tanken att ladda upp inför storhandlingen med ett glas vin. Kan tänka mig att det blir en del mer godsaker som oliver, tapenade och fina frukter istället för toapappersbal och mellanmjölk:-) Kram Sara

Nellie - the Flying Hippo sa...

Den där koppen är ju så fin. Perfekt till morgonens citronvatten! kram