onsdag 22 januari 2014

Jag skulle ju ändå duscha och tvätta håret, så det var ju lika bra att passa på

Jag var på husmorsgympa igår.
Sån där med step up, skivstång, blåa plastmattor och deja vu's från nittiotalet.
Och jag gillade det. 
Det kändes tryggt, men på ett nytändande sätt.

Jag hade egentligen inte tänkt gå dit.
Mest på grund av en ond axel, som jag inte vill retas för mycket med.
I rädsla av att göra det värre.
Men så skulle jag ju ändå duscha och tvätta håret på kvällen,
så det var ju lika bra att slå till. Prova. Och svettas.

Än vågar jag inte sia om hur fortsättningen blir.
Men om det onda inte blir värre, så jag tror jag på favorit-i-repris på tisdagarna.
För jag gillade att ge kroppens alla muskler en riktig genomkörare.
Och jag hade kul.
Jag känner ett behov av mer sånt nu. Lite mera träning och feeling good.
Och lite jädrar anamma.



2 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Härligt! Skönt att hitta nåt man gillar.

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Duschtricket, funkar varje gång! Kul att du gillade det. Hoppas axeln blir bättre. Kram