onsdag 5 mars 2014

De flesta skulle nog föredra kaffe

För första gången på länge, känner jag mig inte som Gustav II Adolf.
Ni vet, han som stupade vid Lützen.
Själv brukar jag stupa så fort jag kommer hem från jobbet. 
Åtminstone sen den där förkylningen grep tag i mig.

 
Men idag börjar jag formas till mitt rätta jag igen.
Det är liv i luckan (på ett positivt sätt) här hemma.
Jag tar hand om fyra barn (kompisdag idag).
Bakar ett gott och nyttigt morotsbröd till kvällsmaten.
Sätter mig på golvet i uterummet och planterar min primula, ranunkel 
och mina bortglömda tulpanlökar.
Smuttandes på en gudomlig sommarsmoothie.
De flesta hade säkert slagit till på en kaffe eller så.
Men jag gillar sånt där med vaniljyoghurt istället.
Sånt där jag tjoffat ner banan, förra sommarens självplockade jordgubbar 
och en nypa vaniljsocker i.

Sluuuuurrp!

2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vårblommor och sommarsmoothie, det låter bra det. Vad kul att du ska springa vårruset. Är du med i något lag eller springer du "själv"? Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag kommer vara på plats i ett av tälten tillsammans med de tjejer som springer med oss i B.A.B.Y runners team Malmö. Häng på oss om du vill! Om du skulle ha möjlighet så kom gärna på något av tisdagsträningspassen (mer info i FB-gruppen). Men oavsett så kan du hänga med oss på tävlingsdagen. :) Kram!