onsdag 19 mars 2014

Ja, och snart är jordgubbarna slut...

 
Det är mars!
Det sägs vara vår!
Och jag hade tänkt skriva om vårt tjuvätande av våfflor idag.
Med grädde och jordgubbar.
Dom som jag plockade i somras och som snart är slut.
Och som gör att det snart måste bli sommar snart igen, så att jag kan fylla frysen. Igen.
Bulla upp för höstrusk och vinterblä.
 
 
Men nåt annat kom i vägen.
Nåt byråkratiskt och bråkigt.
Och som sätter käppar i hjulet för mina drömmar.
Nåt som får mig att vilja gå ut och slänga ägg på en betongvägg.
Eller på ett träd. Om jag lyckas träffa det förstås...
För jag har lärt mig att man inte ska hålla inne på ilska.
Då kan man visst bli deprimerad...
 
Så jag är lite arg idag.
Fast jag tjuvätit våfflor.
Och jordgubbarna, dom är likt förbannat snart slut!
 


4 kommentarer:

Lena sa...

Bläää för såna dagar!

Kram Lena

Ida sa...

Oj då! Sådana käppar gillar vi inte..
Har också precis tagit min sista låda jordgubbar i frysen. Nästa år måste jag frysa in mycket mer och koka ännu mer sylt säger barnen.. :)

Ser gott ut med våfflor, jag tänkte överraska barnen med det på tisd till kvällsmat, då är det ju våffeldagen! Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, det där byråkratiska kan man bli galen på! Släng lite ägg så ska du se att det ordnar upp sig, åtminstone det där arget som måste ut!

Kram
Petronella

Jennica... sa...

Men fy vad tråkigt det låter!!
Våfflor och jordgubbar å andra sidan ser ljuvligt ut! Det ska vi äta på måndag, för då fyller lilla sessan 5 år och det har hon önskat. Till middag! :)
Kram Jennica