fredag 21 mars 2014

Lite choklad kan väl aldrig vara fel?

 
I hemligheternas namn, vankas det SPA på mitt jobb nästa vecka.
Sånt där med fotbad, massage och hemmagjord geggamojja i ansiktet.
Om man vill förstås.
Men vem kan låta bli, när ansiktsmasken smakar mumma?
Så gott, att jag på fullaste allvar funderar på att klicka geggan över en skål med fruktsallad.
Och sen glufsa i mig.
Nä, jag skojar inte!


Kidsen mina, dom ställde gladeligen upp som försökskaniner.
Och fick ansiktena inkletade i chokladmojs.
Men det är svårt det där, att ligga still i fem minuter när man har efterrätt i fejan.
Utan att äta slicka sig runt munnen.
Eller köra runt fingrarna i gegget och sen äta....
(Just den biten är jag väl orolig för när det är tjugosex barn och inte två)


Men nu är vi uppmjukade och mätta.
Så det är bara att fortsätta vidare på helgen vet ja!
 
Recept
 
½ dl turkisk yoghurt
2 msk kakao
2 msk honung
1 msk olivolja
 
Bara gegga runt och sen smeta på ansiktet.
Låt verka 5-10 minuter.
Eller hur länge man nu klarar det, utan att äta upp det.


4 kommentarer:

Lena sa...

Haha, det verkar inte lätt det där inte. Men kul. Och gott!

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Oj oj vilken utmaning, men jag kan gissa att de trivdes.
Kram Helena

Jennica... sa...

Men jisses! Vad härligt! Och vad gott! Och vilka härliga bilder! :)

Och lycka till att ha en hel hög ungar med choklad i ansiktet..... :)
Där hade jag velat vara med! Med choklad i ansiktet såklart! :)

Kram Jennica

Nellie - the Flying Hippo sa...

En sån bra grej! Berätta gärna hur det gick. :) Kram
Ps. Ingen fara med vårruset. Hoppas vi ses i vimlet.