onsdag 26 mars 2014

Plättlätta rawbollar

 
Det är en sån där vecka nu.
I sån där man möter han-jag-är-gift-med i dörren.
Växlar några snabba ord och som man sen lämnar över hemmarodret till.
En sån där vecka då man inte är hemma och ligger under täcket tillsammans
med sina sötnötar när de får somna i vår dubbelsäng.
En sån där vecka där man slarvar med maten och
stoppar i sig sånt som man annars kanske hoppat över.
En sån vecka är det.
 
Men helgen slängde jag ihop lite nyttiga och beroendeframkallande rawbollar.
Sådana som övriga familjemedlemmar rynkar på näsan åt.
Men som får mig att dras till kylskåpet hela tiden.
Som det kan bli!
 
Och snart är det helg igen.
Och då tror jag att vi kör en ny favorit i repris.
 
 
 
Rawbollar
 
2 dl cashewnötter
10-12 färska dadlar
2 msk kakao
 
Kärna ur dadlarna.
Lägg alla ingredienserna i mixar och kör runt.
Rulla sedan till små bollar och ställ in i kylen!
Voilá!
Sen är det bara att äta av delikatesserna.
 

6 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Wow, du har gjort det Titti! Och vilket enkelt och bra recept. De är verkligen beroendeframkallande. :)

Editor sa...

De där ser ju goda ut. Jag har lite mer i dem jag gör, men dina ska jag testa! Tack för senast - kul att ses. :) Kram

Ann-Louise sa...

Ser ju supersmartigt ut! Vet dock inte om jag vågar göra dessa godsaker då dom är beroendeframkallande ;0)

Ida sa...

Farligt att ha i kylen, såå gott!
Psssst: det går att köpa dadlar utan kärnor i påse på Ica, deras eget I love eco märke.. Kram!

Jennica... sa...

Föredömligt enkelt recept, det gillas! :)
Ha en fin helg!
Kram Jennica

Lena sa...

Men du, de där såg ju inte helt fel ut!

Kram Lena