söndag 9 mars 2014

Och så är klockan plötsligt halv sex

Jag doppar ändelykten i soffhörnan.
Nytvagad och skönt avslappnad efter en rejäl powerwalk längs stranden.
Och hem genom hela byn.

Det är förbaskat skönt där.
I soffan.
Att få vila ögonen på nåt totalt ointressant teveprogram
och låta huvudet vila på lil'sis utsträckta arm.
Lite lätt slumrandes medan jag noterar att tösabiten nog börjar bli förkyld. Igen.
Och att klockan plötsligt börjar bli halv sex!
Jag som inte städat färdigt för att jag istället föll för kanelbullebakets frestande tillrop.
Och som inte fyllt i dom där papperna som jag tänkt att jag skulle.
Eller börjat på middagen.....

För ute lyser fortfarande solen.
Och vårt trädgårdsvass i dess sken.
Våren kallar på mig,
och jag svarar med ett leende.




1 kommentar:

mitt liv som jag sa...

Ja nog är det bra skönt där i soffan :).
Hoppas att det inte blir någon allvarlig förkylning.
Ha det bra! Kram Jennifer