tisdag 18 mars 2014

Soffhäng

Vi kör soffhäng hela dagen idag.
Med fluffiga, prickiga täcken har vi parkerat oss framför burken.
All day long....
Jag vet inte riktigt vad som flugit i mig.
Men måndagskvällen var inte kul
och idag vill mina svaga ben bara ligga i soffan.

 
Hon med det yviga håret håller mig sällskap.
Hon klappar mig ömt om kinden och vill bara vara nära.
Vi kör korv-med-bröd-maraton, målar små naglar 
och tittar på Husdrömmar och Fem myror är fler än fyra elefanter. 
Det sistnämnda medan jag slumrar till lite mellan varven.
Jodåsåatt.
Så soffhäng it's.
Och den där efterlängtade tantgympan - tja det blir ju inget med det heller idag....


4 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Usch då, inte spysjuka eller?
Krya på er båda två.
Kram helena

TITTILINA sa...

Jag mådde väldigt illa Helena, men det hände inget mer. Men är hemma i alla fall för jag känner mig liten svag i kroppen.
Tack för omtanken.

Kram

Jennica... sa...

Men usch...din stackare....krya på dig. Men om man bortser från att du mått dåligt...så verkar ni ha haft en supermysig dag. Och hon är ju så fin, hon med det fluffiga håret....eller sa du yviga.... :) Fin är hon i alla fall!
Kram Jennica

Lena sa...

Fy bubblan! Hoppas det släpper snart.

Kram Lena