måndag 3 mars 2014

Och D.Ä.R kom den....

... tystnaden....

Dörren slår igen.
Mannen tar med sig båda barnen. 
Och beger sig till Big Bro's gympa.
Själv sitter jag kvar vid middagsbordet.
Blickar ut över alla tallrikar, grönsaksskålar, tacosås 
och mjölk som ska tillbaka till sin rätta platser.

Och jag som är så grymt trött.
På ett högst mumieliknande sätt.
Jag, som senaste dagarna inget annat vill än att slumra till i soffan eller 
krypa ner i sängen mellan mjuka vältvättade lakan.
Och äta choklad med mintcrisp i - sådana som jag absolut inte trodde mig tycka om.
Men som jag tydligen hade så förbannat fel om....
Och istället förälskat mig i.

Men idag är det måndag. Och då är det yoga.
Och jag ska samla ihop alla mina krafter och dopa mig med nässpray.
Så jag kan sitta med korslagda ben på min matta 
och andas djupa andetag - in och ut med näsan.
Fylla min kropp med syre.
Och förhoppningsvis med lite energi.

 
Fridens liljor!
Efterlängtade kungsängsliljor....
Now founded.
Finally!
 

3 kommentarer:

Jennica... sa...

Underbar lilja! Och underbart att det är mars! Och visst längtar man efter våren...och att ge sig ut i trädgården och börja fixa...!
Kramisar!

Ann-Louise sa...

Så du hittade äntligen din kungsängslilja!? Ja dom är ju så otroligt vackra och häftiga.

Ida sa...

Åh vad de är vackra, jag går och tittar ute i min rabatt och snart snart så kommer de upp :)
Hoppas du fick lite syre och energi på yogan. Ikväll får du träna för mig med på tantgympan.
Kram