lördag 19 december 2015

Att äntligen få daska till med lite julfeeling

Det är första morgonen av ett tre veckor långt jullov.
(yes, you gotta love up-holding-post)
För ovanlighetens skull vaknar jag först.
(det är väldigt vanlig på vardagarna, men på helgerna - nej)

Jag hasar mig ner till soffan och njuter av tystnaden.
Fem dagar kvar till jul.
Inga måsten. 
Inga tider å passa.
Bortsett från att städa hela huset inför morgondagens minifirande.
Handla. Slå in julklappar. Skriva julkort.
Fixa julgodis. Förbereda julmat.
Men förutom det - inga måsten alls.

Det är vid sådana där tillfällen, jag kan ha svårt att veta vara jag ska börja.
Veta vad jag ska prioritera.
Så jag pensionärshandlar (typ hänger på låset).
Åker hem och äter frukost.
Och sätter mig sen och pärlar små julklappsdekorationer.
För det är just pysselterapi jag saknat så mycket under december.
Mellan scharlakansfeber, svinkoppor, migrän-kombo-bihålsont-från-helskotta,
nån kusinsläng av flunsan och sen en febrig man.

Pärlplattepyssel alltså.
För att känna av jullovsledigheten på riktigt en stund.
Och äntligen daska till med lite julfeeling.



1 kommentar:

Emely sa...

Så fint med pärldekorationer :)